Directeur strategie, product & analytics

Sjoerd Holleman

Scroll verder

Over Sjoerd

Sinds 2021 is Sjoerd Holleman directeur strategie, product & analytics bij Albert Heijn. In deze functie is hij naast strategie (implementatie) van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall, verantwoordelijk voor de digitale transformatie van Albert Heijn. Zijn focus ligt op het verbeteren van de klantervaring en het vereenvoudigen van de processen door middel van technologie en AI.

Sjoerd gelooft dat technologie een cruciale rol speelt in het versnellen van de missie van Albert Heijn. Door te investeren in data en digitale tools, worden innovatieve oplossingen gecreëerd die het verschil maken voor klanten en de wereld om ons heen. Hij bouwt sterke teams en zijn visie draagt eraan bij dat Albert Heijn zijn toonaangevende rol als FoodTech-bedrijf verder kan blijven ontwikkelen.

Binnen de AH Technology community leidt hij een groot team van data scientists en product owners. Collega’s noemen hem innovatief en altijd gefocust op impact. Onder zijn leiding is Albert Heijn volledig data gedreven geworden en zijn vernieuwende AI oplossingen ontwikkeld, waaronder Scan & Kook en Steijn, de persoonlijke AI-assistent in de AH-app die klanten inspireert met recepten en helpt bij hun boodschappen.

Hij brengt 23 jaar ervaring mee op het gebied van strategie, technologie, data science, investor relations, digital, business development, finance en mergers & acquisitions bij Albert Heijn en Ahold Delhaize.

Buiten het werk is Sjoerd wekelijks te zien op de padelbaan en hockeyveld. Met zijn gezin maakt hij graag mooie reizen naar verschillende landen, liefst met een bijzondere eetcultuur.

Biografie:

2022

In functie sinds:

Lid van de Raad van Commissarissen van Loyalty Management Nederland

Nevenactiviteiten:

Linkedin:

Biografie:

2022

In functie sinds:

Lid van de Raad van Commissarissen van Loyalty Management Nederland

Nevenactiviteiten:

Linkedin:

Directeur strategie, product & analytics

Sjoerd Holleman

Sjoerd gelooft dat technologie een cruciale rol speelt in het versnellen van de missie van Albert Heijn. Door te investeren in data en digitale tools, worden innovatieve oplossingen gecreëerd die het verschil maken voor klanten en de wereld om ons heen. Hij bouwt sterke teams en zijn visie draagt eraan bij dat Albert Heijn zijn toonaangevende rol als FoodTech-bedrijf verder kan blijven ontwikkelen.

Binnen de AH Technology community leidt hij een groot team van data scientists en product owners. Collega’s noemen hem innovatief en altijd gefocust op impact. Onder zijn leiding is Albert Heijn volledig data gedreven geworden en zijn vernieuwende AI oplossingen ontwikkeld, waaronder Scan & Kook en Steijn, de persoonlijke AI-assistent in de AH-app die klanten inspireert met recepten en helpt bij hun boodschappen.

Hij brengt 23 jaar ervaring mee op het gebied van strategie, technologie, data science, investor relations, digital, business development, finance en mergers & acquisitions bij Albert Heijn en Ahold Delhaize.

Buiten het werk is Sjoerd wekelijks te zien op de padelbaan en hockeyveld. Met zijn gezin maakt hij graag mooie reizen naar verschillende landen, liefst met een bijzondere eetcultuur.

Sinds 2021 is Sjoerd Holleman directeur strategie, product & analytics bij Albert Heijn. In deze functie is hij naast strategie (implementatie) van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall, verantwoordelijk voor de digitale transformatie van Albert Heijn. Zijn focus ligt op het verbeteren van de klantervaring en het vereenvoudigen van de processen door middel van technologie en AI.