Directeur marketing & communicatie
Johan van der Zanden
Scroll verder

Over Johan
Sinds december 2018 is Johan van der Zanden directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. In deze rol stuurt hij de ontwikkeling van klantproposities en alles rondom merk en communicatie aan – van campagnes en branding tot klantenservice en creatieve content en product design. Daarnaast is Johan ook verantwoordelijk Retail Media Services.
Zijn drijfveer is om Albert Heijn steeds dichter bij mensen te brengen. Johan gelooft dat een merk pas echt relevant is wanneer het het dagelijks leven verrijkt én betekenisvol is voor de samenleving. Daarbij zoekt hij voortdurend de balans tussen korte termijnresultaten en duurzame waardecreatie. Collega’s omschrijven hem als verbindend, ondernemend en energiek: iemand die strategie weet te vertalen naar creatieve ideeën die in de praktijk werken, met oog voor detail.
Voor zijn tijd bij Albert Heijn bekleedde Johan diverse marketing- en communicatiefuncties bij onder meer ING, zowel in Nederland als internationaal. Daar ontwikkelde hij zijn visie op hoe je merken sterk en herkenbaar neerzet voor iedereen, in een dynamische, digitaliserende omgeving.
In zijn vrije tijd stapt Johan graag op de racefiets in het Groene Hart, meestal samen met fietsvrienden. Ook kookt hij met plezier voor vrienden en familie, vaak geïnspireerd door Allerhande. Wat niet iedereen weet: hij is altijd de eerste die het dessert van de Kerst-Allerhande uitprobeert. Zo weet hij zeker dat het recept lekker én haalbaar is voor klanten.
Biografie:
2018
In functie sinds:
Bestuurslid SIRE (Stichting Ideële Reclame)
Nevenactiviteiten:

Bekijk profiel
Linkedin:
Terug naar Directie
Biografie:
2018
In functie sinds:
Bestuurslid SIRE (Stichting Ideële Reclame)
Nevenactiviteiten:

Bekijk profiel
Linkedin:
Terug naar Directie
Directeur marketing & communicatie
Johan van der Zanden
Zijn drijfveer is om Albert Heijn steeds dichter bij mensen te brengen. Johan gelooft dat een merk pas echt relevant is wanneer het het dagelijks leven verrijkt én betekenisvol is voor de samenleving. Daarbij zoekt hij voortdurend de balans tussen korte termijnresultaten en duurzame waardecreatie. Collega’s omschrijven hem als verbindend, ondernemend en energiek: iemand die strategie weet te vertalen naar creatieve ideeën die in de praktijk werken, met oog voor detail.
Voor zijn tijd bij Albert Heijn bekleedde Johan diverse marketing- en communicatiefuncties bij onder meer ING, zowel in Nederland als internationaal. Daar ontwikkelde hij zijn visie op hoe je merken sterk en herkenbaar neerzet voor iedereen, in een dynamische, digitaliserende omgeving.
In zijn vrije tijd stapt Johan graag op de racefiets in het Groene Hart, meestal samen met fietsvrienden. Ook kookt hij met plezier voor vrienden en familie, vaak geïnspireerd door Allerhande. Wat niet iedereen weet: hij is altijd de eerste die het dessert van de Kerst-Allerhande uitprobeert. Zo weet hij zeker dat het recept lekker én haalbaar is voor klanten.
Sinds december 2018 is Johan van der Zanden directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. In deze rol stuurt hij de ontwikkeling van klantproposities en alles rondom merk en communicatie aan – van campagnes en branding tot klantenservice en creatieve content en product design. Daarnaast is Johan ook verantwoordelijk Retail Media Services.
