Gezond
Gezonde producten
Scroll verder

Bij Albert Heijn zetten we ons dagelijks in om gezonder eten makkelijker te maken. We werken continu aan het verbeteren van onze recepturen door suiker, zout en verzadigd vet te verlagen en juist meer vezels en groenten toe te voegen. Daarnaast voegen we steeds meer nieuwe gezondere producten toe aan ons assortiment.
Onze doelstellingen
Albert Heijn zoekt voortdurend naar nieuwe producten en manieren om klanten te helpen bij het maken van gezondere keuzes. Van het verbeteren van de voedingswaarden van bestaande producten tot het uitbreiden van ons assortiment met nieuwe, gezondere producten.
van alle verkochte producten binnen
de Schijf van Vijf valt

42,4%
40,0%
2024
2023
2022
39,0%
Percentage verkochte
eigen merkproducten binnen
de Schijf van Vijf.

In 2024 had 48,8% van de
verkoop van eigen merkproducten
Nutri-Score A of B.
Resultaten
In 2024 had 48,8% van de verkoop van eigen merkproducten Nutri-Score A of B. In 2024 viel 42,4% van de verkoop van eigen merkproducten binnen de Schijf van Vijf.
Gezondere samenstellingen van producten
Gezonder aanbod
De samenstelling van producten verbeteren we aan de hand van ons eigen gezondheidsbeleid. We kijken ook naar de Schijf van Vijf, verbeteringen die passen binnen de Nutri-Score criteria en de stappen die zijn vastgelegd in de Nationale Aanpak Product Verbetering (NAPV). Samen met brancheverenigingen en leveranciers kijken we hoe we gezamenlijk stappen kunnen zetten met suiker-, zout- en vetreducties binnen producten.



Kijk, vergelijk en kies met Nutri-Score
De Nutri-Score helpt klanten om producten binnen dezelfde productgroep met elkaar te vergelijken op basis van de voedingswaarden. De Nutri-Score wordt onder andere bepaald aan de hand van de hoeveelheid groenten, fruit, eiwitten, vezels, verzadigd vet, energie (kcal), zout en suiker. Een product met Nutri-Score A heeft een betere samenstelling dan een vergelijkbaar product met Nutri-Score E. Bij Albert Heijn werken we al met Nutri-Score sinds 2019. Sinds 2024 is Nutri-Score landelijk ingevoerd door de overheid.
Meer vezels en groente
Om het klanten makkelijker te maken vezelrijke opties te kiezen, bieden we waar mogelijk altijd een volkoren alternatief aan. Daarnaast houden we de prijzen van witbrood en volkorenbrood gelijk. Ook hebben we de receptuur van diverse kant-en-klaar- en stoommaaltijden aangepast, waardoor deze nu meer volkoren ingrediƫnten bevatten.
Betaalbaarheid
Bij Albert Heijn vinden we het belangrijk dat gezonde boodschappen betaalbaar blijven. Dat doen we onder andere met onze Prijsfavorieten en Bonusaanbiedingen.



Terug naar Gezond


In 2024 had 48,8% van de
verkoop van eigen merkproducten
Nutri-Score A of B.

Onze doelstellingen
Albert Heijn zoekt voortdurend naar nieuwe producten en manieren om klanten te helpen bij het maken van gezondere keuzes. Van het verbeteren van de voedingswaarden van bestaande producten tot het uitbreiden van ons assortiment met nieuwe, gezondere producten.
Betaalbaarheid
Bij Albert Heijn vinden we het belangrijk dat gezonde boodschappen betaalbaar blijven. Dat doen we onder andere met onze Prijsfavorieten en Bonusaanbiedingen.

Meer vezels en groente
Om het klanten makkelijker te maken vezelrijke opties te kiezen, bieden we waar mogelijk altijd een volkoren alternatief aan. Daarnaast houden we de prijzen van witbrood en volkorenbrood gelijk. Ook hebben we de receptuur van diverse kant-en-klaar- en stoommaaltijden aangepast, waardoor deze nu meer volkoren ingrediƫnten bevatten.

Gezondere samenstellingen van producten
Gezonder aanbod
De samenstelling van producten verbeteren we aan de hand van ons eigen gezondheidsbeleid. We kijken ook naar de Schijf van Vijf, verbeteringen die passen binnen de Nutri-Score criteria en de stappen die zijn vastgelegd in de Nationale Aanpak Product Verbetering (NAPV). Samen met brancheverenigingen en leveranciers kijken we hoe we gezamenlijk stappen kunnen zetten met suiker-, zout- en vetreducties binnen producten.
Resultaten
In 2024 had 48,8% van de verkoop van eigen merkproducten Nutri-Score A of B. In 2024 viel 42,4% van de verkoop van eigen merkproducten binnen de Schijf van Vijf.
Terug naar Gezond
van alle verkochte producten binnen
de Schijf van Vijf valt
Kijk, vergelijk en kies met Nutri-Score
De Nutri-Score helpt klanten om producten binnen dezelfde productgroep met elkaar te vergelijken op basis van de voedingswaarden. De Nutri-Score wordt onder andere bepaald aan de hand van de hoeveelheid groenten, fruit, eiwitten, vezels, verzadigd vet, energie (kcal), zout en suiker. Een product met Nutri-Score A heeft een betere samenstelling dan een vergelijkbaar product met Nutri-Score E. Bij Albert Heijn werken we al met Nutri-Score sinds 2019. Sinds 2024 is Nutri-Score landelijk ingevoerd door de overheid.

Gezond
Gezonde producten

Bij Albert Heijn zetten we ons dagelijks in om gezonder eten makkelijker te maken. We werken continu aan het verbeteren van onze recepturen door suiker, zout en verzadigd vet te verlagen en juist meer vezels en groenten toe te voegen. Daarnaast voegen we steeds meer nieuwe gezondere producten toe aan ons assortiment.

